De Traigo48-trucks leveren een hoge productiviteit bij een laag energieverbruik. Ze zijn zeer energiezuinig, vooral met lithium-ion batterijen.
De Traigo48-serie is ontworpen om in elke situatie te presteren, van incidenteel gebruik tot meerploegendiensten.
Onze Traigo48 met lithium-ion batterij biedt uitzonderlijke bedrijfstijden en kan snel worden opgeladen wanneer daar gelegenheid voor is. De serie wordt geleverd met Intelligent Energy Packs.
De Traigo48 is ook verkrijgbaar met loodzuurbatterijen. Dankzij het chassis kan de batterij eenvoudig zijdelings worden gewisseld via vorkuitsparingen of een ingebouwd rollenbed.
De bestuurder profiteert van een volledig verstelbare stoel met goede ondersteuning en een verstelbare stuurkolom. Het multifunctionele display is goed zichtbaar en bereikbaar.
Het ontwerp maakt een optimale wendbaarheid in de kleinste ruimtes mogelijk om uw productiviteit te maximaliseren. Het 3-wiel chassis is bijzonder wendbaar en heeft een zeer concurrerende gangpadbreedte.
De Traigo48-trucks zijn veelzijdig en presteren binnen in palletstellingen net zo goed en effectief als buiten op een terrein of laadperron.
Het uitstekende zicht op de vorken, zelfs bij werken op hoogte, en op de omgeving zorgt voor een veiligere werkplek. De ledlampen verhogen de veiligheid tijdens nachtwerk of werkzaamheden in slecht verlichte ruimtes.
Alle Traigo48 elektrische trucks zijn uitgerust met Toyota’s unieke System of Active Stability (SAS), dat een uitstekende heftruckstabiliteit garandeert door de operator en last te beschermen tijdens het rijden, draaien en heffen. SAS biedt geavanceerde technologie om de veiligheid en productiviteit te verhogen.
Maak unieke bestuurdersprofielen aan en beperk de toegang zodat enkel opgeleide en bevoegde bestuurders jouw machines kunnen gebruiken. Dit kan je ook doen via een Smart Access kaart die in de bestuurdersinterface geïntegreerd is.
Iedere shift weer veilig aan de slag gaan? Dankzij de slimme pre-operationele controle voeren jouw medewerkers vóór iedere dienst een controle uit. Dit zorgt voor een verbetering van de betrouwbaarheid en veiligheid. Deze I-SIte functie is geïntegreerd in het bestuurdersinterface.
Verstuur berichten van en naar de heftruck via de nieuwe bestuurdersinterface. Zo verzend je bijvoorbeeld een waarschuwing wanneer er zich een probleem voordoet. Een onderhoudstechnicus kan je een bericht terugsturen om naar de basis terug te keren.
I_Site geeft inzicht in aanrijdingen via schoksensoren op de heftruck. Deze inzichten bevatten informatie over het incident en de bestuurder en kunnen schade aan uw infrastructuur voorkomen. Zo werkt u binnenkort veiliger en kostenefficiënt.
Elektrische vorkheftrucks zijn stiller dan diesel- of gas heftrucks. Ze zijn milieuvriendelijk en vereisen weinig onderhoud. Het totale kostenplaatje ligt daardoor lager dan diesel of gas heftrucks.
Elektrische vorkheftrucks zijn zeer veelzijdig en kunnen in allerlei toepassingen, zowel binnen als buiten, worden gebruikt. Dus of uw bedrijf zich nu bezighoudt met productie, opslag, distributie, dranken, retail of iets anders: u kunt voor elektrisch gaan.
Ja, de elektrische vorkheftrucks van Toyota zijn gemaakt om zowel binnen als buiten te werken en kunnen worden uitgerust met allerlei soorten cabines en bijkomende bescherming voor situaties buiten. Deze cabines bieden extra bescherming tegen alle weersomstandigheden: warm, koud, regenachtig, …
De elektrische vorkheftrucks van Toyota hebben loodzuur- of lithium-ionbatterijen, afhankelijk van uw behoeften. Ze zijn ook verkrijgbaar met brandstofcelenergie als een alternatieve stroombron.
Lithium-ionbatterijen hebben veel voordelen. Ze hebben een langere levensduur dan loodzuurbatterijen en zijn 30% energiezuiniger. Met Li-ion kunt u uw vorkheftruck naar believen opladen en bovendien gaat dit eenvoudig en snel. Het is een schone technologie waarvoor geen aparte laadruimte nodig is. Er zijn 3 soorten intelligente Li-ion energiepakketten verkrijgbaar voor de elektrische virkheftrucks van Toyota die bij uw toepassingen en laadgewoonten passen.
Een lithium-ionbatterij gaat gemiddeld tot 5000 laadbeurten mee terwijl een loodzuurbatterij ongeveer 1500 keer kan opgeladen worden.
De nieuwe Traigo80 2-3,5 ton met de kleinste batterij en oplader kan een volledige dienst van 8 uur rijden op een gebruiksgraad van 80% met slechts 2 laadpauzes van 15 minuten gedurende de belangrijkste werktijden en een extra laadpauze van 45 minuten tijdens de lunchpauze halverwege de dienst.
Laadtijden hangen af van de gekozen batterij. Lithium-ion batterijen kan je opladen wanneer er tijd voor is. Loodzuurbatterijen hebben echter een beperkt aantal laadcycli en moeten worden opgeladen wanneer het batterijpercentage 20% bedraagt.
Als u graag een optimale balans tussen operationele taken en gelegenheidsladen wilt, is een lithium-ionbatterij de prijs waard, zowel vanuit een duurzaam als vanuit een financieel oogpunt.
De aanvankelijke aankoopprijs van vorkheftrucks met interne verbrandingsmotor is lager dan die van elektrische vorkheftrucks. Deze laatste zijn echter voordeliger op de lange termijn aangezien ze minder bewegende onderdelen hebben en daardoor niet veel onderhoud nodig hebben. Bovendien zijn de laadkosten ook veel lager dan de kosten voor tanken (gas of diesel).