Delta Warehousing schakelt over op 10x elektrisch

Transport- en distributiebedrijf Delta Warehousing uit Overpelt beschikt over 13 vrachtwagens en 8.000 m2 opslag- en overslagfaciliteiten. Door de centrale ligging van het bedrijf vormt de Benelux het perfecte werkterrein voor al zijn activiteiten. In het verleden deed Delta Warehousing steevast beroep op de BT Lifter transpallet van Toyota Material Handling om laden en lossen in vrachtwagens mogelijk te maken. Maar daar bracht het bedrijf recent verandering in.

De stiel van vrachtwagenchauffeur is een knelpuntberoep en het verloop van chauffeurs ligt bij veel transportbedrijven hoog. Omdat Delta Warehousing het zover niet wil laten komen en bekommerd is om de arbeidsomstandigheden van zijn personeel, werd recent geïnvesteerd in nieuwe vrachtwagens.

Daarnaast werden ook alle manuele transpalletten vervangen door elektrische varianten, met name de BT Levio LWE160. Deze elektrische pallettrucks van Toyota Material Handling hebben een maximale capaciteit van 1.600 kg en zijn bijzonder gebruiksvriendelijk dankzij de ergonomische stuurhandgreep met vingertipbediening. De Click-2-Creep-functie vervolgens maakt manoeuvreren in krappe ruimtes een stuk eenvoudiger.

“We hechten veel belang aan de tevredenheid van onze werknemers”, aldus Carl Litière van Delta Warehousing. “Om de werkbelasting te verlagen, besloten we over te schakelen op elektrische transpalletten. We hebben onze chauffeurs verschillende merken laten testen,  waarna ze hun persoonlijke voorkeur aan ons mochten doorgeven. De BT Levio kwam ontegensprekelijk als winnaar uit de bus en ook de verhouding prijs/kwaliteit bleek gunstig. Bovendien kon de LWE160 van Toyota worden uitgerust met een rubber boord die voor minder schade zorgt aan andere toestellen. Dit alles heeft ertoe geleid dat we uiteindelijk besloten om met Toyota Material Handling in zee te gaan.”

Ontdek ons aanbod pallettrucks

Over Delta Warehousing:

Wat betreft de distributie specialiseert Delta zich voornamelijk  in goederen waar andere transporteurs problemen mee hebben. Dit gaat van buitenmaatse paletten, breekbare goederen, moeilijk vervoerbare goederen en dergelijke. Een grote troef is zonder meer tijdsleveringen. Tegen een surplus mag de klant aangeven om welk uur de goederen dienen aangeleverd te worden. Anderzijds bieden ze op-en overslagfaciliteiten aan. Zowel tijdelijke als permanente opslag is mogelijk alsmede allerhande activiteiten zoals orderpicking, in-en ompakken, eindassembleren, labelen en dergelijke.

Alles verwijderen