Brownfields: nieuwe logistieke uitdagingen
‘Meer en meer bestaande en nieuwe klanten trekken naar grote steden, dit heeft te maken met het minimaliseren van de distributiekosten, het algemeen gekende fenomeen van de Last Miles Solutions. De bestaande gebouwen zijn meestal lager, tussen 12 en 15 meter, en ze hebben veel gebouw kolommen. Daarnaast wil men ook een verhoogde doorvoer, een efficiëntere productverwerking en een maximale ondersteuning van de operationele processen. Hierdoor moet je de logistieke oplossingen anders gaan benaderen,’ vertelt Hugues Van Espen, Managing Director bij Toyota Material Handling Belgium.
Toyota Material handling Belgium heeft als doel om alternatieven te bieden binnen de automatisering voor nieuwe en bestaande klanten met dergelijke vragen. We ontwerpen én leveren kant en- klare oplossingen voor klanten in de geautomatiseerde Material Handling industrie.
State-of-the-art opslagsystemen
‘Een ondertussen bekend state-of-the-art opslagsysteem dat wij implementeren is de autostore™. De autostore™ werkt met vaste bak types, 3 varianten, die omgeven zijn door een aluminium structuur. Boven op de aluminium structuur rijden robots die de gewenste bak gaan halen en deze brengen naar specifieke werkstations. De gehele installatie is uitermate geschikt om in bestaande gebouwen te implementeren, quasi elke vorm is mogelijk.
Gebouw kolommen kunnen vervolgens ook makkelijk geïntegreerd worden in het systeem. De structuur van de autostore™ wordt rond de kolom gebouwd waardoor de kolom geen obstructie meer vormt. Naast de kolom kan vervolgens terug een opslagbak worden geplaatst,’ gaat Hugues Van Espen verder.
Geautomatiseerde palletopslag in lage gebouwen
Toyota Material Handling heeft onlangs een 3D shuttle oplossing gerealiseerd. Dit is ook een techniek dat kan worden gebruikt in Brownfields locaties (reeds bestaande gebouwen). Geautomatiseerde palletopslag in lage gebouwen is nog complexer. Het doel is steeds hetzelfde, zoveel mogelijk pallets opslagen in een steeds maar kleiner wordende locatie. Lage inbouw hoogte, hoge variatie van pallets en uitbreidbare systeemcapaciteit zijn maar een paar van de voordelen van een Roaming Shuttle oplossing.
‘Als Toyota proberen wij altijd voor te zijn op de vraag van de klant, dat hebben we bij deze projecten ook gedaan. Hiernaast kan u ook altijd rekenen op service op maat voor al onze geautomatiseerde oplossingen. Klantentevredenheid blijft onze nummer één prioriteit,’ sluit Hugues van Espen af.
Ja, ieder bedrijf komt in aanmerking om te starten met automatisering. Toyota Material Handling is gespecialiseerd in automatiseringsprojecten van elke omvang voor elke sector. Neem rechtstreeks contact met ons op voor meer informatie.
Hoewel de Return On Investment kan variëren, is onze ervaring dat u op een ROI van 2 tot 7 jaar kan rekenen. Bij de ontwikkeling van uw oplossing houden we steeds rekening met uw persoonlijke doelstellingen.
Sommige producten vervaardigen we intern, andere worden ontwikkeld via erkende leveranciers. Als systeemintegrator selecteren we onze oplossingen steeds op basis van de data die we van onze klanten ter beschikking krijgen.
Heeft u specifieke vragen over automatisering?
Geen probleem, een van onze medewerkers beantwoordt ze graag
voor u.
Neem contact op met Frederik Verrept – Logistics Solutions Integration Consultant bij Toyota Material Handling Belgium.
Email: frederik.verrept@be.toyota-industries.eu
Mobiel: +32 (0)471/66.72.53