De RRE-H is uitgerust met Transitional Lift Control (TLC). Een unieke functie die garandeert dat de lastbehandelingssnelheden maximaal blijven. “TLC staat immers voor schokvrij heffen en dalen, zodat goederen op geen enkel moment onstabiel worden en eveneens vermeden wordt dat palletten van de vorken naar beneden zouden tuimelen”, verduidelijkt Patrick Detaye. Deze TLC-functie bevordert niet alleen de veiligheid, maar heeft eveneens een positief effect op het rendement van de machine.
Toyota voorziet de RRE-H voortaan standaard van een handvat. Dat maakt het instappen gemakkelijker en veiliger. “Als je weet dat stapongevallen tot de meest voorkomende ongevallen behoren, is dit geen overbodige luxe. Dankzij dit handvat hoef je je voortaan niet langer aan de daksteun op te trekken. Een manoeuvre dat veel gevaarlijker is dan de huidige manier van instappen”, benadrukt Patrick Detaeye.
De Toyota reachtruck kan tegen meerprijs uitgerust worden met twee bedieningsknoppen waarmee de bestuurder de sideshift naar het midden en de vorken in horizontale stand kan brengen. Deze optie is gekoppeld aan twee controlelampjes op een lcd-scherm.
Toyota voorziet zijn RRE-H reachtruck standaard ook van een weegschaal. Die staat gemonteerd op de piston van de vork en vermijdt overlading van de machine. “Deze ingebouwde weegschaal voorkomt dat een gebruiker de reachtruck te zwaar zou beladen en de machine daardoor naar voren zou kunnen kantelen”, legt Patrick Detaeye uit. De de resultaten van de weging kunnen afgelezen worden op het gewone display of tegen meerprijs op een tweede lcd-scherm.
De RRE-H kan enkel maar gestart worden met een pincode. “Dit betekent dat onbevoegden niet met de machine kunnen wegrijden en de machine enkel maar bestuurd kan worden door personen die de kwaliteiten en kennis hebben om ze veilig te kunnen besturen en hanteren”, zegt Patrick Detaeye.