“Het is bemoedigend om samen te werken met onze collega’s die in actie komen tegen klimaatverandering en aanzetten tot initiatieven, ondanks de ongekende uitdaging waarmee we in 2020 werden geconfronteerd. Ik ben verheugd dat onze collega’s in Japan een groot deel van het wereldwijde succes bij CDP toeschrijven aan de ambitieuze activiteiten van verschillende Europese entiteiten”, zegt Tom Schalenbourg, Sustainable Development Director van Toyota Material Handling Europe.
Toyota Material Handling Europe implementeerde in 2019 een energiebeleid en verplichtte zich om in het boekjaar 2021 (eind maart 2021) over te stappen naar volledig hernieuwbare elektriciteit als onderdeel van een stappenplan om de uitstoot van zijn activiteiten tot nul terug te brengen in 2030.
Het energiebeleid van Toyota Material Handling is gebaseerd op drie pijlers en doelen voor 2030:
Als onderdeel van dit programma installeerde de fabriek in Bologna in 2020 een fotovoltaïsch systeem met een verwachte gemiddelde productie van 0,86 GWh aan hernieuwbare energie.
“Voordat de zonnepanelen werden geplaatst, kochten we al volledig hernieuwbare energie op de elektriciteitsmarkt sinds juni 2016. Met onze investering in de huidige installatie, die ongeveer een derde van ons stroomverbruik dekt, stimuleren we actief de vraag naar en het aanbod van hernieuwbare elektriciteit in de regio Bologna. Dit leidt tot een besparing van 370 ton CO2 per jaar”, zegt Andrea Raviolo, Senior Sustainability Manager van Toyota Material Handling Manufacturing Italy.
De CDP-scores werden officieel bekendgemaakt op 9 december 2020 en het persbericht van Toyota Industries Corporation is hier te vinden.
Klik hier voor het recente blog over ons streven naar nuluitstoot.
Over CDP
CDP (voorheen het Carbon Disclosure Project) is een internationale ngo die in 2000 in Groot-Brittannië werd opgericht om bedrijven en overheden te stimuleren de uitstoot van broeikasgassen te verminderen en watervoorraden en bossen te beschermen.
Namens 515 institutionele beleggers (totaal beheerd vermogen: USD 106 biljoen) en 150 inkooporganisaties (inkoopkosten: USD 4 biljoen) onderzocht en beoordeelde CDP in 2020 een aantal grote ondernemingen wereldwijd.