Zonnepanelen geïnstalleerd bij Toyota Material Handling Manufacturing Zweden

Toyota Material Handling Europe steps up sustainability ambition by joining UN Race To Zero

Toyota Material Handling Europe wil samen met zijn klanten, zakenpartners en werknemers een netto-nul CO2 economie opbouwen en verbindt zich ertoe wetenschappelijk onderbouwde doelstellingen te formuleren.

In lijn met de afspraken van Parijs over het tegengaan van klimaatverandering heeft het bedrijf de 'Business Ambition for 1.5°C' ondertekend. Het bedrijf heeft zich gecommitteerd om wetenschappelijk onderbouwde emissiereductiedoelstellingen vast te stellen voor de gehele waardeketen die consistent zijn met het beperken van de opwarming van de aarde tot 1,5°C boven het pre-industriële niveau. Het heeft zich ook gecommitteerd aan een langetermijndoelstelling om de uitstoot van broeikasgassen tegen 2030 te halveren en uiterlijk in 2050 netto nuluitstoot te bereiken.

Toyota Material Handling Europe heeft de ambitie om een deel van de oplossing voor klimaatverandering te zijn en zijn activiteiten koolstofarm te maken in overeenstemming met de IPCC-aanbevelingen. Het bedrijf heeft al verschillende mijlpalen bereikt in zijn streven naar nulemissie, waaronder het terugdringen van de CO2-uitstoot van zijn eigen activiteiten met 29% sinds 2012, het bereiken van nulemissie in zijn grootste faciliteit in Zweden en het overschakelen op 100% hernieuwbare elektriciteit.

Daarnaast heeft het bedrijf eerder toegezegd om tegen 2031 te komen tot nul emissies van scope 1 en 2 emissies (emissies die worden veroorzaakt door de eigen activiteiten en die worden veroorzaakt door ingekochte energie). Daarnaast wil het bedrijf de scope 3 emissies (emissies die indirect worden veroorzaakt door de hele waardeketen) met 55% verminderen tegen 2031, in lijn met de Europese Green Deal en Fit for 55%.

Betekenisvolle, transparante vooruitgang

Deze laatste toezegging tilt de inspanningen van het bedrijf echter naar een hoger niveau. Het bedrijf zal een rigoureuze analyse uitvoeren van al zijn emissies - inclusief scope 1, 2 en 3 - om gedetailleerde emissiedoelstellingen te ontwikkelen en te communiceren.

Dit is een enorm belangrijke ontwikkeling in onze reis naar duurzaamheid", zegt president en CEO Ernesto Domínguez, "we zijn toegewijd om leiders te zijn in klimaatpositieve transformatie en om voortdurend te verbeteren in onze strijd tegen klimaatverandering in lijn met onze Kaizen-waarde".

Aangezien 97% van onze uitstoot buiten ons eigen bedrijf plaatsvindt, zijn we vooral enthousiast over het opschalen van onze inspanningen in de hele toeleveringsketen en het ontwerpen van gecoördineerde oplossingen die de grootst mogelijke impact hebben. We zullen ook pleiten voor ondersteunend overheidsbeleid dat ons in staat stelt om samen te werken met onze klanten, leveranciers en werknemers, om de hele logistieke sector koolstofarm te maken en klaar te maken voor de toekomst.

Ernesto vervolgt: 'Het stellen van wetenschappelijk onderbouwde doelen in lijn met de aanbevelingen van de Overeenkomst van Parijs en het organiseren van regelmatige onafhankelijke beoordelingen, zorgt ervoor dat onze voortgang zinvol en transparant is. Door de dialoog aan te gaan met onze stakeholders zullen we meer mogelijkheden identificeren om het energieverbruik te monitoren, afval te elimineren en innovatieve oplossingen te introduceren, zodat we allemaal samen snel vooruitgang kunnen boeken.'

Het Science Based Targets initiatief (SBTi) is een samenwerking tussen CDP, het United Nations Global Compact, World Resources Institute (WRI) en het Wereld Natuur Fonds (WWF).

Tot nu toe hebben meer dan 900 bedrijven, die meer dan US$13 biljoen aan marktkapitalisatie vertegenwoordigen, zich aangesloten bij de beweging en de Business Ambition for 1.5°C-campagne ondertekend.

Door zich aan te sluiten bij Business Ambition for 1,5°C maakt het bedrijf nu ook deel uit van Race to Zero , een door de VN gesteunde campagne. Toyota Material Handling Europe reageert op een dringende oproep aan bedrijven om emissiereductiedoelstellingen vast te stellen in lijn met een toekomst van 1,5°C.

Press contact

Neem voor meer informatie contact op met:

Chris Coens, Marketing Manager, Toyota Material Handling Belgium
Email: chris.coens@be.toyota-industries.eu
Mobiel: +32 3 820 76 31

 

Alles verwijderen