De stiel van vrachtwagenchauffeur is een knelpuntberoep en het verloop van chauffeurs ligt bij veel transportbedrijven hoog. Omdat Delta Warehousing het zover niet wil laten komen en bekommerd is om de arbeidsomstandigheden van zijn personeel, werd recent geïnvesteerd in nieuwe vrachtwagens.
Daarnaast werden ook alle manuele transpalletten vervangen door elektrische varianten, met name de BT Levio LWE160. Deze elektrische pallettrucks van Toyota Material Handling hebben een maximale capaciteit van 1.600 kg en zijn bijzonder gebruiksvriendelijk dankzij de ergonomische stuurhandgreep met vingertipbediening. De Click-2-Creep-functie vervolgens maakt manoeuvreren in krappe ruimtes een stuk eenvoudiger.
“We hechten veel belang aan de tevredenheid van onze werknemers”, aldus Carl Litière van Delta Warehousing. “Om de werkbelasting te verlagen, besloten we over te schakelen op elektrische transpalletten. We hebben onze chauffeurs verschillende merken laten testen, waarna ze hun persoonlijke voorkeur aan ons mochten doorgeven. De BT Levio kwam ontegensprekelijk als winnaar uit de bus en ook de verhouding prijs/kwaliteit bleek gunstig. Bovendien kon de LWE160 van Toyota worden uitgerust met een rubber boord die voor minder schade zorgt aan andere toestellen. Dit alles heeft ertoe geleid dat we uiteindelijk besloten om met Toyota Material Handling in zee te gaan.”
Wat betreft de distributie specialiseert Delta zich voornamelijk in goederen waar andere transporteurs problemen mee hebben. Dit gaat van buitenmaatse paletten, breekbare goederen, moeilijk vervoerbare goederen en dergelijke. Een grote troef is zonder meer tijdsleveringen. Tegen een surplus mag de klant aangeven om welk uur de goederen dienen aangeleverd te worden. Anderzijds bieden ze op-en overslagfaciliteiten aan. Zowel tijdelijke als permanente opslag is mogelijk alsmede allerhande activiteiten zoals orderpicking, in-en ompakken, eindassembleren, labelen en dergelijke.