Reachtrucks hebben een hefvermogen van 1200 tot 2500 kg en kunnen pallets heffen tot 13 meter hoog. Ze werken efficiënt en zijn zeer nauwkeurig wat zorgt voor maximale productiviteit. En dit zonder in te boeten op de veiligheid van de bestuurder en de lading. Reachtrucks zijn ideaal voor blokstapeling, drive-in stellingen, koel- en vriesomgevingen en distributiecentra. Onze modellen zijn verkrijgbaar met een lithium-ion of loodzuuraccu.
De R-serie, E-serie, N-serie en O-serie uit onze Toyota BT Reflex range zijn uitgerust met innovatieve functies. De bestuurderscabine is ontworpen met oog voor ergonomie, en de trucks voldoen aan hoge normen op het gebied van veiligheid, ergonomie en energie-efficiëntie. Standaard worden ze geleverd met lithium-ionbatterijen voor optimale prestaties.
Het leven van je reachtruckbestuurders wordt eenvoudiger, veiliger en comfortabeler dankzij een ergonomisch en intuïtief ontworpen cabine.
Het interactieve touchscreen biedt verschillende functies, waaronder snelheidsregeling, hefhoogte-indicatie en waarschuwingen voor overbelasting. Deze tools maken het laden en lossen niet alleen eenvoudiger, maar ook veiliger.
De Toyota BT Reflex is beschikbaar met onze eigen modulaire lithium-ionoplossing. Om maximale flexibiliteit te bieden, hebben we drie intelligente energiepakketten ontworpen die perfect aansluiten op jouw operaties en laadgewoonten: Standaard, Intensief en Max. Kies het pakket dat het beste past bij jouw behoeften en werkomgeving.
Met de slimme BT Reflex reachtrucks kun je hogere niveaus van veiligheid, productiviteit en efficiëntie bereiken. Alleen geautoriseerde bestuurders kunnen de machine starten, en de trucks zijn eenvoudig te verbinden met het I_Site vlootmanagementsysteem van Toyota.
De reachtrucks van Toyota zijn al 25 jaar toonaangevend dankzij hun innovatieve functies. Met unieke eigenschappen zoals een kantelbare cabine, transitional lift control, AC-power en 360°-besturing zetten ze de standaard in de industrie. Ongeacht welke BT Reflex-serie je kiest, deze kenmerken zijn altijd inbegrepen en zorgen voor topprestaties in elke toepassing.
Het gepatenteerde en unieke Transitional Lift Control-systeem zorgt voor volledig soepele, schokvrije hef- en daalbewegingen, zelfs bij maximale snelheid. Dit geeft bestuurders meer controle over de lading en verbetert de algehele prestaties.
Het strakke mast- en vorkenbordontwerp in combinatie met het transparante dak bieden de bestuurder op elk moment een uitzonderlijk zicht op de lading. Dit verhoogt de productiviteit en veiligheid. De optionele vorklaser helpt om pallets sneller en zonder schade te verzamelen.
De 360°-besturing is een innovatieve uitvinding van BT. Dankzij de continue beweging van het stuur zonder eindposities kan de rijrichting soepel en snel worden aangepast. Dit biedt een groot voordeel ten opzichte van 180°-besturing, vooral bij het stapelen en wisselen van gangen.
Dit pakket geavanceerde elektronische veiligheidsfuncties helpt de bestuurder om de volledige capaciteit van de BT Reflex veilig te benutten. Het pakket omvat geoptimaliseerde bochtencontrole, aanpasbaar aan de toepassing, evenals snelheidsregeling en reikwijdtecontrole.
Hier hebben we de meest gestelde vragen over reachtrucks verzameld, samen met antwoorden die je helpen bij het vinden van jouw volgende magazijntruck.
Reachtrucks zijn ontworpen om de lading efficiënt te verdelen en hebben een kleine draaicirkel, wat zorgt voor hoge stabiliteit en uitstekende wendbaarheid. Hierdoor kunnen bestuurders in kleinere ruimtes navigeren en hogere stellingen bereiken.
Reachtrucks worden vaak gebruikt in distributiecentra voor dagelijkse goederen, waaronder gekoelde opslagruimtes, productie-industrieën, tuin- en landschapssectoren, landbouw, en de retailsector. Deze krachtige trucks zijn ideaal voor gebruik in meerdere shifts.
Als je gedurende de dag af en toe een truck nodig hebt om pallets hoog in stellingen te plaatsen, pallets van een transportband te halen of goederen rond een productieruimte te vervoeren, is de Toyota BT Reflex B-serie de geschikte keuze. Met een capaciteit van 1,2 tot 1,6 ton is deze reachtruck ideaal voor bestuurders die een breed scala aan taken verspreid over de dag moeten uitvoeren.
Lithium-ion batterijen bieden tal van voordelen op het gebied van efficiëntie, zoals consistente stroomlevering en snellere laadtijden. Bij Toyota bieden we verschillende energiepakketten aan die aansluiten op jouw operatie en laadgewoonten.
Een lithium-ion batterij gaat tot wel 5.000 laadcycli mee, terwijl een loodzuur batterij ongeveer 1.500 laadcycli haalt.
Met goede laaddiscipline kun je doorgaans rond de klok werken met een lithium-ion aangedreven heftruck.
Bij een optimaal gebruik van operationele en opportunity charging is een lithium-ion batterij zeker de investering waard, zowel vanuit duurzaamheids- als financieel oogpunt.
De prijs van een reachtruck hangt af van de specificaties, zoals de benodigde capaciteit en het type lading dat je wilt verwerken. Vraag een offerte aan via onze website of neem contact op met een lokale vertegenwoordiger.
In de meeste gevallen verwerken reachtrucks EURO-pallets vanaf de korte zijde. Sommige bedrijven werken echter met gesloten pallets of niet-standaard ladingdragers. Dankzij de uitschuifbare mast kunnen deze ladingen ook moeiteloos worden gehanteerd.
Afhankelijk van het model kunnen Toyota reachtrucks een hefhoogte bereiken tot 13 meter, met een maximale hefcapaciteit van 2,5 ton.
Een uitschuifbare mast maakt een compact truckontwerp mogelijk, waardoor de gangpaden smaller kunnen zijn en er meer opslagruimte ontstaat.
Om verschillende palletformaten te kunnen hanteren, zijn Toyota reachtrucks beschikbaar met meerdere breedtes tussen de steunarmen.
De hoogte van het heftruckdak of de ingeschoven mast bepaalt de laagste hoogte waaronder de truck kan rijden. Let op: bij een mast zonder vrijhefsysteem zal de binnenste mastsectie omhoog gaan zodra de vorken worden geheven, wat de minimale doorrijhoogte beïnvloedt.
Om de maximale hefhoogte te bepalen, meet je de hoogte van de hoogste stellingbalk en tel je 150-200 mm extra op. Dit geeft de bestuurder voldoende manoeuvreerruimte om de lading te plaatsen.
De nominale capaciteit van een heftruck is het maximale gewicht dat deze kan heffen tot een vooraf bepaalde hoogte, wanneer het zwaartepunt van de lading zich op een bepaalde afstand bevindt. Als de lading hoger moet worden geheven dan die hoogte, of als het zwaartepunt verder weg ligt, neemt de hefcapaciteit af.
Dit wordt de restcapaciteit genoemd: de werkelijke hefcapaciteit in een specifieke situatie, die lager kan zijn dan de nominale capaciteit. Het is belangrijk om de restcapaciteit te begrijpen om veilig en efficiënt te werken, vooral bij het stapelen op grotere hoogtes of het hanteren van afwijkende ladingen.
De gangpadbreedte is de minimale ruimte die een heftruck nodig heeft om in een gang te draaien of tussen stellingen door een lading te plaatsen of op te halen.
De gangbreedte (Ast) wordt bepaald door verschillende specificaties van de truck:
De gangbreedte staat vermeld in de datasheet van elke heftruck. Door datasheets van verschillende modellen te vergelijken, kun je het beste model kiezen voor jouw operatie.
Een reachtruck heeft een minimale gangbreedte van ongeveer 2800 mm, terwijl een stapelaar compacter is en minder ruimte nodig heeft (2200 tot 2500 mm).
Over het algemeen wordt het gebruik van reachtrucks buiten afgeraden. De Toyota BT Reflex O-serie is echter ontworpen voor buitenwerkzaamheden, met een verhoogde bodemvrijheid, duurzame wielen en optionele cabines voor bescherming tegen weersinvloeden.
Werkzaamheden bij lage temperaturen vereisen efficiënte oplossingen die verspilling van ruimte, middelen en tijd minimaliseren, en betrouwbaarheid garanderen. Toyota biedt speciale koelhuis reachtrucks die tot -30°C kunnen werken. Modellen met een verwarmde cabine zorgen ervoor dat bestuurders comfortabel en productief blijven gedurende een hele shift.
Blokstapeling is een opslagmethode waarbij ladingen (pallets of andere eenheden) op elkaar worden geplaatst om stabiele stapels te creëren. Voor blokstapeling op grotere hoogtes is de BT Reflex N-serie met een chassisbreedte van 1120 mm ideaal om EU-pallets op te slaan. Deze trucks zijn ook geschikt voor gebruik in drive-in stellingen.
De unieke Toyota BT Reflex E-serie is ontworpen om de belasting van de bestuurder te verminderen bij repetitieve zware toepassingen. De bestuurderscabine kantelt mee terwijl de vorken omhoog bewegen. Standaard kantelt de cabine vanaf 2000 mm, maar dit kan worden ingesteld tussen 500 en 13.000 mm. Dit biedt de bestuurder een uitstekend zicht op de lading zonder extra hoofdbewegingen, wat het comfort en de veiligheid verhoogt.
Bij het selecteren van een heftruck is het belangrijk om te controleren of het model geschikt is voor de hellingen op jouw terrein. De hellingsgraadcapaciteit staat vermeld in de datasheet van de truck. Dit geeft de maximale hellingshoek aan die de heftruck gedurende korte tijd kan beklimmen. Belangrijk is ook de veiligheid bij het afdalen van hellingen met een beladen truck, evenals de bodemvrijheid van de heftruck.