“Vorig jaar deed ik stage bij een heftruck dealer in Frankrijk, zij verdelen een aantal merken waaronder “Toyota”. Ik stond in contact met het marketingdepartement van Toyota Material Handling France in Frankrijk en het leek mij wel interessant om mijn volgende stage bij hen te doen.” laat Léonie ons weten. De reden waarom ze voor België gekozen heeft is de taal. Engels is zeer belangrijk in een Marketing-richting, op school krijgt ze veel theorie maar in de praktijk is het toch nog anders. Een stage in het buitenland was dus een must voor haar. “Het gaf mij de kans om mijn Engels te verbeteren en bij te leren over (digitale) marketing, want dat is de richting die ik later uit wil gaan.”
“Ik heb er van genoten om hier te mogen werken! Het is een groot bedrijf waardoor ik heel veel heb geleerd over het bedrijfsleven en hoe het er dagelijks aan toe gaat. Wat ik zeker ook goed vond waren de kansen die ik kreeg, ik mocht aan echte projecten werken die ook na mijn stage gebruikt gaan worden. Dat is wel leuk, spijtig dat ik het effect na enkele maanden niet meer kan zien.” lacht Léonie.
Dat Léonie heel enthousiast was over haar stageplaats staat buiten kijf. Maar leerde ze ook iets bij? “Ik heb wel gemerkt dat technische skills belangrijk zijn. Zo leerde ik op school niet werken met ontwerpprogramma’s als Indesign en Photoshop. Dat heb ik hier geleerd en dat zijn ook programma’s die ik zeker ga blijven gebruiken! Het belangrijkste voor mij is echter Engels. Ik merk dat ik, in vergelijking met de eerste week dat ik hier was ,een zeer grote vooruitgang heb geboekt. Ik voel mij zelfzekerder als ik Engels praat en dat was mijn doel.
Maar ook meetings inplannen, klanten contacteren, meewerken aan een beursstand. Het hielp mij om meer inzicht te krijgen in het bedrijfsleven. Ik voelde me ook meer collega dan stagiaire, want je krijgt toch wel wat verantwoordelijkheid, maar daar leer je enkel uit! Op vlak van social media en marketing heb ik zeker veel bijgeleerd. Ik kijk ernaar uit om die kennis en ervaring te gebruiken in de toekomst.” vertelt Léonie.
Als we haar vragen aan welke projecten ze heeft meegewerkt verschijnt er een lach: “Ik had drie grote projecten. De creatie en opstart van het nieuwe intranet, de Franse versie van TAPTool maken (een tool voor vertegenwoordigers) en de merge van de website. Drie verschillende projecten maar allemaal even leuk en leerrijk. Als ik er dan toch eentje moet kiezen, ga ik voor de merge van beide websites. Er waren veel verschillende puntjes waar je rekening mee moest houden, maar dat samen maakte het een interessant project. De website staat ondertussen live dus het eindresultaat kan ik binnenkort ook tonen aan mijn docenten en medestudenten!”
Op het antwoord bij de vraag over de leukste momenten bij TMHBE moeten we niet lang wachten: “De gezellige sfeer binnen het team is iets wat ik niet snel ga vergeten. Een babbeltje met de collega’s ... dat ga ik wel missen! Ik zou deze stageplaats aan iedereen aanraden. Leuke sfeer, toffe projecten en zeer leerrijk, wat heb je nog meer nodig om er een topstage van te maken?”