Mayekawa kiest voor de nieuwe Toyota Traigo High Tonnage

Mayekawa koos opnieuw voor Toyota Material Handling als partner voor hun nieuwe High Tonnage heftrucks. De betrouwbaarheid, verhoogde capaciteit en het doordachte ontwerp van de zware truck waren de doorslaggevende factoren voor hun keuze.

Mayekawa is actief in de sector van industriële koeling. Meer dan 80 werknemers assembleren koelgroepen voor bedrijven in de petrochemie, veilingen, maar ook gevestigde waarden zoals Colruyt, in hun vestiging te Zaventem. Mayekawa is wereldwijd actief. “Compressoren worden geproduceerd in Mexico, koelgroepen in onze vestiging hier in België. Ook hebben we vestigingen in Servië, Frankrijk, Spanje, Amerika ... “, vertelt Marc Faes. Wij gingen poolshoogte nemen in Zaventem, waar de nieuwe High Tonnage Traigo’s hun intrede gemaakt hebben!

 

Waarom ze bij Mayekawa voor Toyota gekozen hebben is heel duidelijk. “Vooral productspecifiek! Ons magazijn is zo ontworpen dat er enkel compacte trucks kunnen rijden, terwijl onze producte blijft groeien. De afmetingen van de Toyota vorkheftrucks passen perfect in ons magazijn. Ook de goede service is één van de belangrijkste redenen waarom we opnieuw voor Toyota gekozen hebben”, volgens Marc. “De contacten verlopen heel vlot! Zowel met het serviceteam als met onze vertegenwoordiger Wouter van Keer. 

Het is een moeilijke periode nu door COVID-19, maar we weten dat we steeds op Toyota kunnen rekenen! Wanneer we een melding van een probleem doorgeven, staat er zo snel mogelijk een technieker. Ook ’s avonds laat werden we geholpen door de technieker, Roland De Pauw! Er was iets mis met de banden, hij is toen speciaal naar het magazijn gereden om een wisselstuk te gaan halen en daarna hebben we de banden samen vervangen. Dit maakt jullie service super!”.

 

Beide Traigo heftrucks worden zowel binnen als buiten gebruikt. Na de assemblage van de koeleenheden worden deze overgebracht naar een andere hangar voor stockage ter afwachting van hun transport. “Beide sites liggen wel op hetzelfde terrein, maar tegenover elkaar. De koelunits wegen tot 8 ton, en laat dit nu net zoveel zijn als de Traigo aankan. Omdat de heftrucks ook binnen gebruikt worden, kozen we deze keer voor de elektrische variant. Vroeger reden we met diesel heftrucks, maar de geluidshinder en uitlaatgassen waren onaangenaam voor onze werknemers. De milieuvriendelijkheid van elektrische heftrucks droeg bij aan onze keuze”, vertelt Marc ons.

Het verschil met onze vorige trucks en de nieuwe Traigo High Tonnage is duidelijk zichtbaar volgens Marc: “De nieuwe Traigo’s zijn afgeronder en compacter, wat ideaal is voor ons magazijn. Het zicht vanuit de cabine is super en  ze hebben meer capaciteit dan de oudere heftrucks. Een ander voordeel is de batterij. De nieuwe Traigo heeft maar 1 batterij die we er makkelijk langs de zijkant kunnen uithalen. De oudere Traigo’s hadden 2 batterijen en waren een pak moeilijker om te onderhouden en laden. Ook het bestuurdersgedeelte (display etc.) is fel verbeterd. Alles is binnen handbereik, wat het werk van onze chauffeurs makkelijker en ergonomischer maakt. Algemeen is er goed over nagedacht over het design van de trucks en de afwerking!  Hij is ook een pak stiller, geruisloos bijna. Daardoor hebben we op onze Traigo’s een achteruitrijsignaal laten installeren. Er is veel lawaai in onze werkplaats en als we dat signaal niet aanzetten, horen we de trucks bijna niet aankomen.”

 

Ook service is heel belangrijk bij Mayekawa. Roland De Pauw, vaste servicetechnieker bij Mayekawa, is alvast een volwaardige collega voor Marc: “Roland is een zeer goede technieker en hij kent heel veel van de Toyota trucks! Hij probeert ons altijd zo snel mogelijk te helpen en dat apprecieer ik zeker en vast!”

Ontdek onze elektrische heftrucks
Alles verwijderen