Met hefvermogens van 1000 tot 1500 kg zijn onze smallegangentrucks de ideale oplossing voor aanvulling en orderpicking in magazijnen en distributiecentra met een hoge opslagdichtheid. Dankzij de knikbesturing manoeuvreer je moeiteloos in de smalste gangpaden, terwijl de trucks veilig en soepel werken met zowel rail- als draadgeleiding.
Het Personal Protection System (PPS) is een innovatieve functie die de Toyota BT Vector VNA-truck helpt om veilig te werken. PPS zorgt ervoor dat de truck vertraagt en uiteindelijk stopt zodra obstakels op zijn pad worden gedetecteerd. Dit systeem neemt de controle over van de bestuurder om botsingen te voorkomen.
PPS bestaat uit twee veiligheidsscanners: één aan de voorkant en één aan de achterkant van de truck. Vooral bij werkzaamheden op grote hoogte is het zicht van de bestuurder op de grond beperkt. De scanner aan de voorkant van de truck creëert twee zones: een waarschuwingszone en een stopzone. Hiermee helpt PPS bestuurders om mogelijke botsingen in het gangpad te voorkomen.
Ergonomie voor bestuurders staat voorop. Bestuurders brengen dagelijks vele uren door in hun hef- en magazijntrucks. Dankzij het ergonomisch ontworpen zitje en intuïtieve bediening met een kleurentouchscreen is het werken met Toyota's VNA-trucks bijzonder comfortabel.
Geïntegreerde pre-op-checks en slimme toegang maken het opstarten eenvoudig en veilig. Daarnaast wordt situatiegerichte informatie verzameld om de productiviteit te verhogen en een veilige bediening te garanderen. De compacte bestuurderscabine maakt het gemakkelijk om snel in en uit te stappen. Bovendien kunnen bestuurders rechtop werken als ze dat willen, wat hun productiviteit verder verhoogt.
Met Toyota’s Advanced Lifting System (ALS) wordt het energieverbruik voor het heffen van de cabine en de lading op de BT Vector-reeks met maximaal 35% verminderd. Dit geavanceerde systeem werkt met een uitgebalanceerd liftsysteem, waarbij een gastank is verbonden met een hydraulische cilinder, waardoor een volledig gesloten kringloop ontstaat. Precieze elektronische controle garandeert een soepele en naadloze werking.
Tijdens het neerlaten van de cabine wordt energie omgezet in gecomprimeerd stikstof, wat gasdruk opbouwt. Deze opgeslagen energie wordt vervolgens gebruikt om de volgende heffing te ondersteunen. Hierdoor hoeft de hydraulische liftmotor nauwelijks meer te tillen dan het gewicht van de lading zelf, wat aanzienlijk energie bespaart. De vorkenwagen en mast worden gelift dankzij de uitzetting van stikstofgas.
Dankzij palletlocatieprogrammering berekenen Toyota’s smallegangentrucks de optimale route van punt A naar punt B en kiezen ze altijd de meest efficiënte weg. De BT Vector past zijn rijsnelheid aan: sneller bij een lagere hefhoogte en langzamer bij een hogere hefhoogte.
Toyota’s smallegangentrucks passen hun rijsnelheid aan dankzij gangpadindicatietags. Aan beide uiteinden van de gang, waar controle extra belangrijk is, remt de truck veilig af. In het midden van de gang rijdt de truck op maximale snelheid. Dit is mogelijk dankzij de gangindicaties AEB (Aisle End Braking) en AES (Aisle End Stop).
De Toyota BT Vector reeks stelt veiligheid voorop door zich aan te passen aan lokale bouwbeperkingen, zoals dakbalken en ventilatieschachten. Dit wordt mogelijk gemaakt door de zoneringsfunctie: sensoren op de VNA-truck communiceren met RFID-tags die verspreid zijn over de gang.