Innovatie is geen keuze, het is de drijvende kracht achter groei – voor bedrijven én de samenleving. Daarom verhogen we de komende jaren onze investeringen in onderzoek en ontwikkeling. We versnellen de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten, verbeteren processen en introduceren steeds slimmere manieren van werken.
'Innovation is the key to staying relevant in a world of logistics that is becoming more complex than ever, and it is changing at a speed we have never seen before.'
Hans Larsson
Director Strategic Innovation at Toyota Material Handling Europe
Inzicht als startpunt voor innovatie
Welke trends en ontwikkelingen zullen de toekomst van logistiek bepalen? Om die vraag te beantwoorden, heeft Toyota Material Handling Europe de Trend Radar ontwikkeld én het jaarlijkse rapport ‘Trends in Logistics’ gelanceerd.
Deze tools bieden een helder overzicht van veranderingen binnen business, logistiek en technologie – met een sterke focus op Europa. Door trends vanuit verschillende invalshoeken en tijdshorizonten te analyseren en te baseren op betrouwbare bronnen, creëren we waardevolle inzichten. Zo helpen we bedrijven weloverwogen keuzes te maken, investeringskansen te benutten en tijdig in te spelen op potentiële bedreigingen. Want echte innovatie begint met inzicht.
Blauw is de kleur van onze innovatieconcepten en prototypes. Het staat voor visionair denken, grensverleggende technologie en baanbrekend industrieel design. Maar bovenal symboliseert het onze ambitie om te blijven vernieuwen en de grenzen van het mogelijke te verleggen.
Artificiële intelligentie
Wanneer menselijke engineering en artificiële intelligentie samensmelten, ontstaat er meer dan een samenwerking – het verandert de spelregels. Onze ingenieurs gebruiken geavanceerde AI-algoritmes om de structuur van producten te optimaliseren. Het resultaat? Sterke, duurzame ontwerpen met maximale capaciteit en minimaal materiaalgebruik.
Met het A.I. TeamDelivery-concept delen we onze visie op de toekomst van (intra)logistiek en e-commerce. Voor de last-mile delivery ontwikkelde ons designteam de zelfrijdende ‘Urban Runner’. Slechts net gelanceerd, en nu al bekroond met een prestigieuze iF DESIGN AWARD – een veelbelovend voorproefje van wat komt.
Het opbouwen van ecosystemen samen met onze partners
Het opzetten van nieuwe samenwerkingen en innovatieve ecosystemen is voor ons van cruciaal belang.
Herbekijk alle keynotes en sessies van het Logiconomi Forum in 2022 te Antwerpen.
Grote ideeën zijn pas écht waardevol als ze uitgroeien tot tastbare oplossingen. Bij Toyota Material Handling brengen we innovatie tot leven: onze “innovation blue” prototypes evolueren tot de iconische oranje producten die wereldwijd vertrouwd worden. Die transformatie is waar het bij ons om draait – het vermogen om ideeën te laten groeien van een eerste schets tot een succesvolle toepassing in de praktijk.
'Innovation is about creating value in novel ways. Every day we are working with cutting-edge technologies, but innovation is so much more than that. It is about developing a deep understanding of our customers and the problems they face and challenging the current state with new solutions. That's what turns a blue truck into an orange one.'
Johan Brynås
Head of Research and Innovation at Toyota Material Handling Europe
Innovatie voor een duurzame toekomst
Bij Toyota Material Handling zetten we onze R&D in voor een betere wereld.Door te focussen op automatisering, connectiviteit en productiviteit ontwikkelen we logistieke oplossingen die niet alleen veilig en efficiënt zijn, maar ook duurzaam.
De logistieke sector speelt een sleutelrol in het realiseren van de Europese Green Deal, die mikt op een reductie van 90% in broeikasgasuitstoot tegen 2050. Maar duurzaamheid gaat verder dan het milieu: ook sociale verantwoordelijkheid en goed bestuur worden steeds belangrijker, onder andere via de VN-doelstellingen (SDG’s) en het ESRS-rapportagekader van de EU.
Echte vooruitgang vraagt om samenwerking. Geen enkele organisatie kan deze transitie alleen doormaken. Daarom bouwen we actief aan partnerschappen en maken we duurzaamheid tot een integraal onderdeel van onze strategie. Zo blijven we vooroplopen in een sector die voortdurend in beweging is.