Toyota Material Handling Europe presenteert het A.I.TeamDelivery-concept, een alternatieve benadering voor geconsolideerde last-mile leveringen

In een wereld waarin e-commerce voortdurend groeit, is er onvermijdelijk bezorgdheid over de impact op leveringsnetwerken, niet alleen wegens milieuredenen, maar ook vanwege de toenemende druk op het dagelijks verkeer. Toyota Material Handling Europe heeft een visie ontwikkeld voor een alternatieve benadering: het A.I TeamDelivery-concept.

Het concept wordt gepresenteerd in een korte videoclip, waarin de online winkelbehoeften van een typisch gezin worden weergegeven, met diverse productbehoeften - van speelgoed tot technologie en gereedschap. Huidige logistieke ketens die met een dergelijke situatie omgaan, kunnen resulteren in verschillende leveringen - elk met een enkel item - die allemaal op dezelfde dag op hetzelfde adres worden afgeleverd.

 

Toyota voorziet een alternatief waarbij consumenten bij het plaatsen van een bestelling kunnen kiezen voor een ‘TeamDelivery’ service. Deze optie zou de bestelde items naar een consolidatiehub sturen waar een geautomatiseerd voertuig effectief functioneert als verzamelaar voor het afleveradres. Door gebruik te maken van A.I. en directe communicatie met de leveringsvoertuigen, zou de verzamelunit in actie komen zodra items de consolidatiehub bereiken, en zo een volledige zending opbouwen.

 

Zodra de zending is samengesteld, wordt deze in een autonoom leveringsvoertuig geladen dat een enkele geconsolideerde levering naar het afleveradres van de bestelling maakt.

 

Van klik tot levering: bij het voltooien van een online bestelling, start de consument een logistieke stroom. Het vinden van de juiste oplossing voor orderafhandeling is cruciaal voor elk bedrijf. Elke stap telt om een naadloze logistieke stroom te creëren, van opslag en voorraadbeheer tot orderverwerking en verzend- & retourbeheer.

 

"Er zijn veel voordelen aan deze benadering," legt Mark Peters, Marketing Director bij Toyota Material Handling Europe, uit, "Het is bijzonder geschikt voor stedelijke gebieden, waar zorgvuldig geplaatste consolidatiehubs de verkeersstromen zouden vereenvoudigen en het aantal voertuigen dat de zogenaamde last-mile levering uitvoert, aanzienlijk zou verminderen. Dit heeft ook overeenkomstige milieu- en CO2-voordelen."

 

Peters vervolgt: "Hoewel het concept dat we laten zien in deze fase slechts een illustratie is van hoe geconsolideerde leveringen zouden kunnen werken, is de technologie gebaseerd op oplossingen waar we al mee werken. Ons doel hier is om samenwerking in onze branche aan te moedigen om de manier waarop we dingen verplaatsen te optimaliseren."

Bekijk het concept hier >>

Marketing Manager

Chris Coens

Toyota Material Handling Belgium
chris.coens@be.toyota-industries.eu
Tel: +32 3 820 76 31
M: +32 476 47 11 03

Alles verwijderen