Production Mjölby Factory

Meest recente duurzaamheidsverslag volgt nieuwe ESRS-richtlijnen

In zijn meest recente duurzaamheidsrapport past Toyota Material Handling Europe nu al de nieuwe Europese normen voor duurzaamheidsrapportage (ESRS-kader) toe, hoewel deze aanpak nog niet verplicht is. Op die manier legt het bedrijf de lat hoger door verandering te omarmen.

Voor zijn zesde duurzaamheidsrapport heeft Toyota Material Handling Europe zijn rapportageproces ruim op voorhand afgestemd op de ESRS. Dankzij deze aanpak kan het bedrijf al in een vroeg stadium de hiaten in zijn duurzaamheidscommunicatie identificeren, informatie openbaar maken die momenteel beschikbaar is en zich voorbereiden op de nieuwe normen, die in 2026 van kracht worden. Het ESRS-kader, een belangrijk onderdeel van de EU-richtlijn voor duurzaamheidsrapportage door ondernemingen (CSRD), is een toekomstige reeks EU-eisen in verband met naleving en openbaarmaking voor grote ondernemingen.

 

“We willen transparant zijn naar onze belanghebbenden toe over de uitdagingen waar we voor staan om een duurzamer bedrijf te worden. We willen publiekelijk verantwoording afleggen over onze inspanningen om vooruitgang te boeken via onze duurzaamheidsrapportage”, zegt Ernesto Domínguez, President en CEO van Toyota Material Handling Europe.

Al meer dan tien jaar loopt Toyota Material Handling Europe voorop als het gaat om duurzaamheid in de materiaaltransportsector. Door de structuur van zijn Duurzaamheidsrapport voor 2023 af te stemmen op de ESRS, vooruitlopend op de EU-eisen die geleidelijk worden ingevoerd, en door nieuwe doelen te stellen voor elk van de normen, daagt het bedrijf zichzelf uit om voorop te blijven lopen en zich niet alleen te richten op de eigen activiteiten, maar ook op de relaties met leveranciers, onderaannemers, klanten en andere belanghebbenden.

 

Andere hoogtepunten in het rapport zijn de door het bedrijf ingediende emissiedoelstellingen voor het Science Based Targets-initiatief (SBTi), een nieuwe DE&I-verplichting om een inclusieve werkplek te creëren en de oprichting van een ESG-commissie om de duurzaamheidsstrategie en ESG-besluitvorming van het bedrijf te verbeteren.

 

“Elke duurzaamheidsuitdaging is inherent functieoverschrijdend. Daarom kunnen we door een team van directeuren uit alle bedrijfsfuncties samen te stellen een volledig scala aan duurzaamheidskwesties aanpakken, zoals klimaatverandering, diversiteit, gezondheid en veiligheid. De ESG-commissie zal ons in staat stellen ons management te ondersteunen en een impuls te geven aan de overgang naar een duurzamere bedrijfsvoering”, aldus Tom Schalenbourg, Director Sustainable Development bij Toyota Material Handling Europe.

U kunt het Duurzaamheidsrapport voor 2023 van Toyota Material Handling Europe hier bekijken.

Marketing Manager

Chris Coens

Toyota Material Handling Belgium
chris.coens@be.toyota-industries.eu
Tel: +32 3 820 76 31
M: +32 476 47 11 03

Alles verwijderen