Toyota Logistic design competition 2022 logotype

Toyota Logistic Design Competition 2022 is op zoek naar oplossingen voor bagageafhandeling

De 2022 editie van de Toyota Logistic Design Competition wordt om de twee jaar georganiseerd door het Toyota Material Handling Europe Design Center en is een co-organisatie met Toyota's Europese Design Studio, Toyota Europe Design Development. De wedstrijd staat nu open voor designstudenten wereldwijd. De uitdaging is: Kortere toeleveringsketens, grotere precisie, meer flexibiliteit en minder milieueffecten in steden.

Meer dan de helft van de wereldbevolking leeft in stedelijke gebieden. In Europa is dit aandeel meer dan tachtig procent. Al deze mensen voorzien van de dingen die ze nodig hebben is een enorme onderneming. Alleen al in de regio Parijs worden wekelijks zo'n 4,3 miljoen leveringen gedaan.

 

Steden raken steeds meer verstopt, en auto's worden steeds vaker geweerd in de belangrijkste centra. Er is ook veel aandacht voor de bestrijding van verontreiniging. Voor de 2022 Toyota Logistic Design Competition is de uitdaging voor de studenten om zich te verdiepen in de enorme problemen van de stedelijke micrologistiek en manieren voor te stellen om de toenemende problemen aan te pakken en de efficiëntie te verbeteren.

 

"We begonnen met slechts 132 inschrijvingen tijdens onze eerste ontwerpwedstrijd in 2014, maar dat groeide de laatste keer uit tot bijna 2.500 inschrijvingen", zegt Magnus Oliveira Andersson, Head of Design bij Toyota Material Handling Europe.  "Ik ben zeer verheugd over de samenwerking met onze ontwerpcollega's van Toyota Europe Design. Een gemeenschappelijke uitdaging die wij voor ons zien, is een oplossing te vinden voor een duurzamere samenleving. Last-mile delivery blijft een enorme uitdaging, daarom werd "Urban micrologistics" ons thema voor dit jaar."

 

 "Wij zijn verheugd dat wij betrokken zijn geweest bij de ontwikkeling van deze nieuwe editie van de wedstrijd, die het resultaat is van nauwe samenwerking met de creatieve teams van TMH. "zegt Laurent Bouzige, Chief Designer Strategy & Mobility, Toyota Europe Design Development.  “Voor deze editie wilden we de silo's doorbreken die al te vaak de automobiel- en de logistieke wereld van elkaar scheiden, om de mobiliteit van goederen, diensten en mensen op een holistische en systemische manier te herdenken en in vraag te stellen. We kijken ernaar uit om nieuwe ideeën, innovatieve en ontwrichtende benaderingen te ontdekken en samen de nieuwe mobiliteit van morgen te creëren".

 

De wedstrijd gaat nu van start en staat open voor alle inzendingen die Toyota’s geschiedenis en merk weerspiegelen. De uiterste inzenddatum is19 oktober 2021, waarna een panel van professionals op het gebied van design en innovatie binnen de Toyota Group de inzendingen zal beoordelen en de finalisten zal bepalen.

 

Eind november geeft de jury feedback aan alle finalisten en krijgen ze de kans om hun voorstellen te bewerken voor de eindpresentatie aan de jury. Deskundigen en leiders uit de sector nemen de uiteindelijke beslissing en selecteren de winnaars van de wedstrijd.

 

Daarnaast ontvangen ze een geldprijs en krijgen ze de kans om te solliciteren naar een betaalde stage van zes maanden bij het Design Center van Toyota Material Handling Europe. Ga voor meer informatie en deelname aan de wedstrijd naar de Toyota Logistic Design Competition-pagina. (tldc.toyota-forklifts.eu)

Press contact

Neem voor meer informatie contact op met:

Chris Coens, Marketing Manager, Toyota Material Handling Belgium
Email: chris.coens@be.toyota-industries.eu
Mobiel: +32 3 820 76 31

 

Alles verwijderen