Automatisering van repetitieve pallethantering

Toyota levert een reeks geautomatiseerde magazijnheftrucks, Autopilots, voor verschillende vormen van intralogistiek.

Geautomatiseerde pallet truck LAE250

  • laadvermogen van maximaal 2,5 t
  • optioneel met vorklengte van 2,4 m
  • maximumsnelheid van 2,2 m/s
  • pallettransport over lange afstanden

Geautomatiseerde stapelaar SAE160

  • laadvermogen van maximaal 1,6 t
  • hefhoogte van maximaal 4,7 m
  • maximumsnelheid van 2,2 m/s
  • opslag op middelhoog niveau

Geautomatiseerde counter balance truck OAE120CB

  • laadvermogen van maximaal 1,2 t
  • hefhoogte van maximaal 4,15 m
  • maximumsnelheid van 2,2 m/s
  • verschillende lastdragers
  • opslag op middelhoog niveau

Geautomatiseerde reachtrucks RAE160-250

  • laadvermogen van maximaal 2,5 t
  • hefhoogte van maximaal 11 m
  • maximumsnelheid van 2,0 m/s
  • opslag op hoog niveau

De Autopilots in actie

De Autopilot is bedoeld om repetitieve pallethandelingen te automatiseren. De machine is gebaseerd op de beproefde magazijntrucks van Toyota, wat het eenvoudig maakt om bestaande handmatige processen te automatiseren

Veilige en nauwkeurige pallethandeling

De Autopilots zijn geprogrammeerd om alle taken veilig te verrichten en naast handmatige operators te werken. De ingebouwde veiligheidsscanners en obstakelherkenners voorkomen botsingen door te reageren wanneer obstakels het pad van de trucks kruisen. Lastsensors en zichtcamera’s zorgen verder voor een nauwkeurige en veilige lastbehandeling.

Zijscanners voor veilige bochten op optimale snelheid

Voor- en achterscanners voor veilig transport op nominale snelheid

Bluespot waarschuwt voetgangers en chauffeurs wanneer de trucks uit verborgen zones komen

Voorobstakeldetectie voor obstakels boven vloerniveau

 

Zijobstakeldetectie voor obstakels die de rijbaan van opzij doorkruisen

Bovenobstakeldetectie voor obstakels van boven

Precieze navigatie

De Autopilots van Toyota ondersteunen twee uiterst nauwkeurige en adaptieve navigatietechnologieën (reflector- en natuurlijke navigatie), die ook als dubbel systeem gecombineerd kunnen worden. In het eerste geval kunnen de trucks zich voor het ene deel van het magazijn op reflectors richten en voor een ander deel de magazijnomgeving als herkenningspunt gebruiken.

Reflectornavigatie

Een navigatiemethode waarbij vaste, contrastrijke doelen (reflectors) aan de omgeving worden toegevoegd. De scanner op de geautomatiseerde truck kan zijn positie bepalen op basis van zijn afstand tot de reflectors die in het magazijn zijn geïnstalleerd. De eigenschappen van deze techniek staan in de meeste omgevingen garant voor stevigheid, een hoge nauwkeurigheid en een groot bereik.

Natuurlijke navigatie

Een methode waarmee geautomatiseerde trucks hun weg kunnen vinden aan de hand van de omgeving. Deze navigatiemethode gebruikt duidelijke herkennings- of oriëntatiepunten in het magazijn, zoals muren, stellingen en vaste voorwerpen, om de locatie van de truck te berekenen. Natuurlijke navigatie is een goedkoper alternatief voor magazijnen waar de omgeving vrij constant blijft. De truck kan de bestaande omgeving gebruiken om zonder extra apparatuur, zoals reflectors, zijn weg te vinden. Hierdoor worden bijkomende kosten vermeden en hoeft geen extra apparatuur geïnstalleerd te worden.

 

Intelligente communicatie

Alle Autopilots worden bediend door T-ONE automatiseringssoftware, die Toyota in zelf heeft ontworpen. Deze software werkt zelfstandig of als een communicatielaag tussen de magazijnbeheer- en productiesystemen. Dankzij intelligente vlootcontrole en integratie met ERP/WMS houdt T-ONE de goederenopslag, de orders, het verkeer en de doorstroming in de gaten.

Meer over T-ONE >>

Slim opladen

De Autopilots kunnen uitgerust worden met lithium-ion-batterijen die tot 30% energiezuiniger zijn en tegelijkertijd de CO2-uitstoot verminderen. Tussen twee taken in kunnen de trucks zichzelf snel automatisch opladen zonder dat personeel of oplaadruimtes noodzakelijk zijn. Het proces is dus volledig geautomatiseerd.

 

Investeringsrendement

Automatisering optimaliseert de goederenstroom, terwijl schade, tijdverlies en kosten zo veel mogelijk worden beperkt. Werknemers komen beschikbaar om complexere taken te verrichten in plaats van repetitieve processen. Geautomatiseerde pallethandeling vergt ook minder onderhoud en energie en draagt bij aan de productiviteit en veiligheid, waardoor de investering doorgaans binnen twee jaar wordt terugverdiend.

Meer over stapsgewijze automatisering >>

 

Terug naar pagina over geautomatiseerde oplossingen >>

Contact opnemen

Hebt u tot hier gelezen?

Zelfrijdende trucks in het magazijn van TORO

TORO implementeerde vijf geautomatiseerde trucks van Toyota om sneller en kostenefficiënter te werken. De voertuigen werken tegelijk met handmatig bediende trucks en/of operators.

Casestudy TORO

AGV’s van Toyota ondersteunen de groei van Kvik

Kvik heeft zijn interne transport gestroomlijnd met twee geautomatiseerde stapelaars van Toyota Material Handling. 

Casestudy Kvik

Alles verwijderen