Een lithium-ion accu is een van de efficiëntste energieoplossingen. De technologie is geschikt voor zowel één- als meer- ploegenstelsels. Een lithium-ion batterij is gemakkelijker en sneller op te laden dan loodzuur accu's en laat je toe om tussentijds te laden.
Hierdoor is het niet meer nodig om de batterijen in de loop van de dag te vervangen, waardoor je extra productief kan werken.
De batterij en de lader zijn afgestemd op jouw behoeften, gebruiksfrequentie, toepassing en energie-infrastructuur.
Slimme laders, voorzien van dynamische vermogensbegrenzing, sturen het totale energieverbruik aan en voorkomen dure pieken.
Wanneer je meerdere vorkheftrucks tegelijk oplaadt, sturen de laders de meeste stroom naar de heftruck met het laagste energieniveau. Dit verkort de oplaadtijd en verbetert de energie-efficiëntie van het proces met wel 15%.
Lithium-ion accu's zijn veilig, efficiënt en betrouwbaar. De technologie heeft heel wat voordelen, zoals:
Langere levensduur: Geniet van een levensduur die driemaal langer is dan die van loodzuuraccu's.
Energiezuinigheid: Onze batterijen zijn 30% efficiënter dan traditionele loodzuuraccu's.
Tussendoor bijladen: De flexibiliteit om tussendoor op te laden wanneer dat nodig is.
Supersnel opladen: Laad je batterij volledig op in slechts 80 minuten (of 50% capaciteit in slechts 30 minuten).
Onderhoudsvrij: Geen gedoe met onderhoud, dus je kunt je richten op het werk.
Milieuvriendelijk: Zero emissies bij gebruik van groene stroom, voor een schonere werkomgeving.
7 jaar garantie: Profiteer van onze 7 jaar batterijcapaciteitsgarantie.
Veiligheid voorop: Ervaar verbeterde veiligheid dankzij onze unieke Toyota-laadstekker.
Als jouw heftrucks zwaar werk moeten verrichten of intensief gebruikt worden in een ploegenstelsel, waardoor tussendoor bijladen moeilijk is, kan je kijken naar waerstof. Heftrucks met waterstof aandrijving zijn snel bij te tanken en op te laden. Bovendien verminderden ze de CO2 uitstoot aanzienlijk.
Brandstofcellen wekken elektriciteit op wanneer waterstof in contact komt met zuurstof tijdens het elektrolyseproces. Op die manier drijven ze de elektromotor aan, met water als enige restproduct.
Waterstof die is gemaakt met hernieuwbare energie is volledig koolstofvrij. Wanneer ze wordt omgezet in elektriciteit, komt er alleen gedestilleerd water vrij. Waterstof kan gemakkelijk worden opgeslagen en vervoerd, zodat hernieuwbare energiebronnen ten volle kunnen worden benut.
Brandstofcellen met waterstof zijn voordelig voor een complexe en omvangrijke heftruck vloot in bedrijven met meerdere shiften, waar het nodig is om batterijen te wisselen.
Loodzuuraccu's zijn het goedkoopst in aankoop, maar vereisen wel regelmatig onderhoud om in goede conditie te blijven.
De batterij moet ook regelmatig met gedemineraliseerd water worden bijgevuld.
Een gemiddelde loodzuur accu heeft een levensduur van ongeveer 1.500 laadcycli. Je laadt ze het best op wanneer ze rond 20% capaciteit zitten.
Een volledige laadbeurt neemt zo'n 8 tot 12 uur in beslag.
Loodzuur accu's zijn uitstekend om het principe van de circulaire economie toe te passen in eenvoudige logistieke processen.
Een heftruck met verbrandingsmotor (diesel of LPG) heeft een lagere aankoopprijs dan een elektrische heftruck en zijn geschikt voor buitentoepassingen en in ongunstige weersomstandigheden.
Diesel of LPG heftrucks hoeven niet te worden opgeladen en kunnen gemakkelijk en snel worden bijgetankt als de infrastructuur daarvoor voorhanden is.
De diesel en LPG heftrucks van Toyota voldoen ruimschoots aan de nieuwste Euro V-uitstootnormen en zijn verkrijgbaar met een hefvermogen tot 8 ton.
Heftrucks met verbrandingsmotor zijn ideaal voor buitenactiviteiten en bieden verschillende voordelen: