T-ONE, Toyota’s intern ontwikkelde automatiseringssoftware, wordt geïnstalleerd als een integratielaag die communiceert met de automatisch geleide voertuigen (AGV’s) en de bestaande infrastructuur, zoals magazijnbeheersystemen, goederenidentificatie en ander interntransportmaterieel. T-ONE heeft een moderne, dienstverlenende architectuur met welomschreven API’s (Application Programming Interface) voor eenvoudige integratie in het platform.
De intelligente software biedt een robuuste werking en flexibiliteit voor eenvoudige opschaling van uw werkzaamheden en een snelle inbedrijfstelling. Hierdoor is T-ONE geschikt voor toepassingen met een groot aantal voertuigen. De oplossing kan voor verschillende stromen geconfigureerd worden en heeft een gebruikersinterface voor de operator die handmatige interactie met het AGV-systeem (de Autopilots) ondersteunt. T-ONE levert een aantal prestatiegegevens, die in de vorm van grafieken in de gebruikersinterface worden gepresenteerd.
T-ONE vormt het hart van Toyota’s geautomatiseerde oplossingen door al uw werkzaamheden te overzien en optimaliseren. Deze intelligente automatiseringssoftware verzorgt het order- en verkeersbeheer van de Toyota AGV’s en biedt tal van functies, zoals:
T-ONE kan orders op verschillende manieren initiëren in uw bedrijf, bijvoorbeeld via uw Warehouse Management System (WMS) of het indrukken van knoppen door operators op de werkplek (Toyota biedt CallMe-scherm/CallMe-knoppen). Ook I/O-signalen (meestal fotocellen, PLC) of scanners (vaak een barcodescanner die op een transportband is gemonteerd) kunnen gebruikt worden om een order te initiëren.
De bestemming van een order kan opgegeven worden wanneer de order wordt geïnitieerd (via WMS, knop of I/O-signaal) of dynamisch nadat de ID is gescand bij het ophalen. Via de functie voor het in kaart brengen van bestemmingen kunt u met de automatiseringssoftware van Toyota ook een gescande waarde naar een bepaalde bestemming verzenden. Deze bestemming hoeft niet vooraf geconfigureerd te zijn en kan bijvoorbeeld ’s ochtends anders zijn dan ’s middags.
T-ONE beheert de volgorde waarin de orders worden uitgevoerd: het WMS of T-ONE kan verschillende prioriteiten afhandelen, maar u kunt ook een FIFO-concept (first-in first-out) toepassen. Een order kan worden ingesteld om één transport af te handelen, maar ook om een vol kanaal of een hele zone leeg te maken. Een order kan uitgevoerd worden volgens diverse vooraf ingestelde stromen:
T-ONE levert een aantal prestatiegegevens, die in de vorm van grafieken in de gebruikersinterface worden gepresenteerd om de prestaties van het systeem weer te geven:
T-ONE biedt gebruikersbeheer om een veilige omgang met het AGV-systeem te ondersteunen:
Toyota’s automatiseringssoftware kan geïntegreerd worden met systemen in uw bedrijf, zoals:
De Autopilot-voertuigen kunnen uitgerust worden met loodzuur- of lithium-ion-batterijen. Lithium-ion-batterijen maken geautomatiseerd en gelegenheidsladen mogelijk.
Met de batterijbeheerfunctie kun u regels opstellen voor het moment waarop voertuigen in het systeem opgeladen moeten worden. Het optimale laadschema is afhankelijk van factoren als de magazijnindeling, de vereiste doorvoercapaciteit, de voertuigvloot en het type batterij. T-ONE ondersteunt noodladen, gelegenheidsladen en gepland laden.