Smart Logistics Challenge

Toyota en interntransportsector introduceren wedstrijd voor studenten om in contact te komen met jonge talenten

Samen met de European Materials Handling Federation (FEM) en vijf andere partnerbedrijven neemt Toyota Material Handling Europe deel aan de ‘Smart Logistics Challenge’, een gezamenlijk initiatief om met universiteitsstudenten in contact te komen door ze ideeën te laten aandragen over de belangrijkste trends voor een transformatie in de sector.

Toyota Material Handling Europe, dat momenteel volop bezig is met het selecteren van finalisten voor de derde Toyota Logistic Design Competition, organiseert sinds 2014 wedstrijden voor studenten. “We zijn hiermee begonnen om jonge talenten aan te zetten tot nieuwe ideeën, ze te begeleiden en ze zelfs de kans te geven om te ervaren hoe het is om in de interntransportsector te werken. Dit soort initiatieven geeft ons absoluut een bredere kijk op toekomstige trends en klantbehoeften. Daarom bundelen we graag onze krachten met FEM om deze wedstrijd op sectoraal niveau te organiseren”, zegt Matthias Fischer, President en CEO van Toyota Material Handling Europe. 

 

Toyota Material Handling Europe nodigt daarom alle studenten aan Europese universiteiten uit om mee te doen aan de Smart Logistics Challenge. De beste en slimste jongeren zijn welkom om de interntransportsector – een essentiële voorwaarde voor e-commerce en Industry 4.0 – beter te leren kennen en het gemeenschappelijke doel (‘Deliver Tomorrow’) te bereiken.

 

De Smart Logistics Challenge vraagt studenten om zich bezig te houden met ‘Enablers of E-commerce’, ‘Cobotics in Logistics 4.0’ of ‘Logistics in a Sharing Economy’. Elk van deze drie casestudy’s vereist een vooruitziende en oplossingsgerichte aanpak.

 

De wedstrijd staat zowel open voor studenten in de ingenieurswetenschappen als voor studenten in de bedrijfswetenschappen. Bedrijven verlangen namelijk steeds vaker een holistische denkwijze en uiteenlopende vaardigheden van hun medewerkers om concurrerend te blijven.

 

“Wij vinden dat we als branchevereniging de plicht hebben om jongeren bekend te maken met de interessante kansen die de interntransportsector te bieden heeft”, zegt Christophe Lautray, voorzitter van FEM. “Omdat we geen consumentensector zijn, is het lastiger om deze belangrijke groep te bereiken. Toch vertegenwoordigen de studenten van nu alles wat we in de toekomst zullen doen. Tijdens mijn ambtstermijn als voorzitter van FEM geef ik daarom prioriteit aan het leggen van contacten met jonge talenten. En een wedstrijd is volgens mij een bijzonder leuke en boeiende manier om dat te doen.”

 

Inzendingen zijn mogelijk van 15 december tot en met 30 maart. Dertig finalisten gaan door naar de volgende ronde, waarin ze door experts uit de sector worden begeleid om hun concepten te voltooien.

 

De zes winnaars krijgen een betaalde stage bij een van de partnerbedrijven, plus een vipuitnodiging voor het FEM Congress, het toonaangevende Europese congres over de interntransportsector. Tijdens de prijsuitreiking worden hun prestaties onder de aandacht gebracht van leiders uit de sector, terwijl speciale evenementen, zoals de CEO-lunch, het galadiner en de culturele rondleiding, de studenten een unieke kans geven om snel een succesvolle loopbaan op te bouwen in deze dynamische sector.

 

Innovatie en technologie voor de toekomst

Smart Logistics en Logiconomi bieden u vandaag oplossingen en tonen onze visie voor de toekomst.

Lees meer >

Onze geschiedenis

Meer dan 100 jaar ervaring in intern transport materieel

Lees meer >

Toyota Production System

We passen lean productie toe en werken volgens een systeem waarbij we alleen produceren wat u bestelt.

Lees meer >

Toyota Service Concept

Geniet van de voordelen van het Toyota Service Concept en de gestructureerde aanpak voor een piekfijne service.

Meer weten

Alles verwijderen