Een nieuwe, duurzame toekomst wacht op ons. Worden lithium-ion en waterstof het nieuwe normaal? Gaan we de diesel en LPG heftruck voorgoed aan de kant zetten?
Organisaties als Air Products geloven en investeren alvast in waterstofproductie met als einddoel een lagere CO2 emissie.
Ook binnen material handling zien we de interesse in waterstof aanwakkeren. Antwerp Euroterminal gebruikt bijvoorbeeld waterstof als energiedrager voor hun intern zwaar transport. Met positieve reacties van het havenpersoneel tot gevolg.
Ook lithium-ion is een interessante energiedrager. Ze gaan tot 3 keer langer mee dan hun loodzuur tegenhanger en zijn onderhoudsvrij. Bovendien is tussentijds laden mogelijk, met behoud van een lange levensduur.
Automatische trucks nemen de repetitieve taken van uw medewerkers over terwijl zij zich focussen op belangrijk werk. Dit zorgt voor hogere productiviteit en veiligere magazijnen.
Radioshuttles en slimme racking systemen verbeteren doorvoer en zorgen ervoor dat u in de hoogte goederen kan opslaan.
Maar hoe combineert u deze systemen zodat ze lopen als een zwitsers horloge?
Op basis van een objectieve gegevensanalyse bepaalt Toyota samen met u de juiste oplossing en technologie om doel te bereiken. Of het nu gaat over AGV’s, magazijnstellingen, miniloads of sorteerders.
Jurgen De Klerck, Business Development manager bij Proximus kwam spreken over 5G en de mogelijkheden binnen de logistieke sector.
Hoe kunnen we op dit moment 5G implementeren in onze applicaties? Van connected workers, drone inspecties tot industriële automatisatie en remote operaties, de mogelijkheden zijn in principe eindeloos. De vraag blijft echter hoe je ermee aan de slag gaat en welke investering dit vraagt.
Het unieke innovatieplatform van Proximus biedt gegarandeerd uitgebreide mogelijkheden. Dat hebben cases bij Port Of Antwerp, FabriekLogistiek en Deme alvast bewezen.
Meer informatie op proximus.be/5g
Veilig werken met een magazijntruck of heftruck draait niet alleen om de manier waarop je ermee rijdt. Ook ergonomie speelt hierin een grote rol.
De bestuurderscabine van de nieuwe BT Reflex reachtruck heeft een metamorfose ondergaan en is zo ontworpen dat ze minder stress en meer rijcomfort geeft.
Kortom, alles wat je nodig hebt om sneller en productiever te werken.
Encon is een onafhankelijk bureau gespecialiseerd in creatieve oplossingen om bedrijven te ondersteunen bij hun duurzaamheidsproces. Ondertussen hebben ze al zo’n 1.797.000 ton CO2 gereduceerd!
Maar hun plan van aanpak is anders en dat merk je.
Na een haalbaarheidsstudie volgt het creatieve concept. De realisatie ervan gebeurt op basis van een slim procurement proces, kwaliteitsgaranties (BREEAM, LEED, HQE, WELL,...) en een duurzaam asset management.
Alleen, hier stopt het niet. Encon blijft spilfiguur tussen alle betrokken partijen tijdens het project en zorgt voor een kwaliteitsvolle aflevering.
Met referenties als Terbeke, H. Essers en Aldi (het duurzaamste logistiek gebouw van België) tonen ze aan dat ze leider zijn.
Toyota Material Handling is Foundation Partner van Log!Ville, het innovatieve demonstratiecentrum voor de logistiek.
Ontmoet, ontdek en beleef showcases van innovatieve technologieën die uw logistiek future-proof maken. Het voordeel dat u misschien nodig heeft om u van de concurrentie te onderscheiden.
Meer informatie over Log!Ville